Thursday, September 15, 2011

HRP demands 23 seats from Pakatan | Free Malaysia Today

HRP demands 23 seats from Pakatan | Free Malaysia Today:

'via Blog this'

Adakah mereka terpinggir?

Suara politik bangsa India kini menggunakan wadah HRP untuk mendapat hak mereka dalam aspek pembangunan dan pendidikan. Hindraf adalah sebahagian daripada mereka dan Hindraf yang masih lagi tidak diiktiraf dan belum berjaya dalam tuntutannya ke atas kerajaan British dan kerajaan Malaysia.

Mereka mendakwa kerajaan BN mahupun PR masih belum menunaikan hak mereka maka dengan itu mereka sendiri mahu PR memberikan kerusi kepada mereka untuk bertanding di kawasan-kawasan yang ramai bangsa India.

Saya tidak tahu apa pula perkembangan MIC dalam perjuangan mereka sebagai wakil bangsa India dalam kerajaan BN.

Di dalam Islam, hak orang bukan Islam akan diberikan sebaiknya dan sama rata dengan syarat mereka membayar jizyah. Perkara ini sudah dibuktikan oleh kerajaan Islam Madinah.

Namun kini apabila sistem Islam tidak dipraktikkan maka ia memberikan kesan negatif bukan sahaja kepada orang Islam bahkan kepada orang bukan Islam.

Lebih malang jika imej Islam terus dipandang serong dengan pelbagai tuduhan seperti Islam tidak mampu dan tidak layak memimpin alam ini.

Penyelesaiannya di tangan kita. Tugas membina semula ketamadunan Islam bermula dengan diri kita sendiri. Tunaikan kefarduan, hiasi diri dengan akhlak dan jagalah diri dengan menjauhkan maksiat.

No comments: