Friday, April 22, 2016

Penentang Islam adalah ekstremis di Malaysia

Siapakah ekstremis? Siapakah pelampau agama? Rasis dari sudut perkauman?

Adakah umat Islam ekstremis? Adakah Dr Zakir Naik ekstremis? Adakah kumpulan Islam itu ekstremis?

Islam adalah agama bagi persekutuan Tanah Melayu. Islam adalah agama negara. Mustahil jika dikatakan Islamis adalah ekstremis.

Bilakah Islamis boleh dilabel ekstremis? Apabila mereka melampaui batas, norma kehidupan, perundangan dan hukum agama. Watilka hududullah (hurai ayat ini)

Islam sendiri meletakkan batasan untuk mengelakkan ekstremisme. Gelaran thaghut adalah bagi orang zalim yang melampaui batasan. Tidak menghormati hukum Allah.

Jadi di Malaysia, kita ada undang-undang, maka sesiapa yang melanggarinya, maka dialah orang yang ekstrem. Tidak kira apa juga agama. Siapakah umat Islam yang ekstrem hari ini? Tiada. IS? Daesh? Itu memang kita semua tentang, polis pun tangkap mereka yang nak pergi berjihad di Syria. Fatwa pun sudah ada. Kita jelas isu ini.

Kita persoalkan. Mengapa P Ramasamy melabelkan Dr Zakir Naik sebagai syaitan? Mengapa? Kerana Dr Zakir Naik membawa Islam sebenar. Kalau mengikut Ramasamy, orang yang membawa Islam yang sebenar, maka dia adalah syaitan.

Dalam satu tulisan pada 2001, ketika Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad mengumumkan Malaysia sebagai Negara Islam dalam persidangan parti Cina, parti Gerakan, Ramasamy menulis satu kenyataan yang mengatakan yang kefahamannya, siapa yang hasut kerajaan isytiharkan Malaysia sebagai Negara Islam adalah bapa syaitan!

Kita tengok hari ini, siapa yang syaitan? Orang umumkan benda baik, Malaysia sebagai Negara Islam, dia tentang. Jadi orang yang menentang Islam dan Negara Islam adalah orang yang ekstrem.

Dia melanggar Perkara 3 Perlembagaan yang menyatakan Islam adalah agama persekutuan. Ramasamy lah yang ekstrem. Parti rasis dan cauvinis DAP lah yang ekstrem. Bukan Dr Zakir Naik, bukan kumpulan Islam yang ekstrem.

No comments: