Wednesday, October 12, 2011

3 ancaman umat Islam

Dalam beberapa bulan ini saya telah mendapat pendedahan akan kewujudan ancaman terhadap akidah umat Islam. Ancaman ialah perkara yang mengancam dan mengganggu-gugat dan merosakkan sesuatu perkara.

Dalam pada kita berusaha memantapkan dan mengukuhkan akidah kita dan orang di sekeliling kita, sebenarnya terdapat usaha-usaha tertentu sama ada terang-terangan atau bersembunyi dengan tujuan meruntuhkan akidah tersebut.

Musuh Islam sama sekali tidak akan redha dengan umat selagi kita tidak meninggalkan ajaran Islam terutamanya soal akidah merupakan pokok kepada Islam.

Saya sebutkan di sini 3 ancaman tersebut:
1. Syiah;
2. Pluralisme, humanisme, sekularisme dan teman seangkatannya;
3. Kristianisasi.

Orang Islam harus disedarkan akan bahaya ketiga-tiga ancaman ini. Selain kita berusaha menambah ilmu tentang akidah Islam, kesedaran tentang bahaya ancaman ini perlu disebar luaskan.

Inilah peranan kita pada hari ini. Menanam akidah yang mulia dan menangkis akidah yang salah daripada terus menyerang dan mengancam umat Islam seluruhnya.

Selayaknya usaha musuh-musuh Islam yang tersusun dan berstrategi itu dihadapi dengan usaha yang berlipat kali ganda tersusun dan berstrategi.

"Kebenaran yang tidak tersusun akan dikalahkan oleh kebatilan yang tersusun"

Oleh yang demikian, ayuh kita menyediakan diri dengan pelbagai kelengkapan dan kemahiran untuk menjayakan cita-cita dalam saki-baki umur kira-kira 20-30 tahun yang ada ataupun tidak sampai kepada itu kerana kita boleh mati bila-bila masa.

Ayuh bermula sekarang!

No comments: