Thursday, October 20, 2011

Pendedahan Kristianisasi: Kairos Research Centre

Kairos Research Centre:

'via Blog this'

Jikalau sebelum ini di dalam Utusan didedahkan usaha orang Kristian untuk menjadikan agama Kristian sebagai agama rasmi, wakil rakyat DAP Jeff Ooi pada hari ini mahu permit Utusan ditarik balik kerana menurut beliau Utusan telah menerbit berita palsu berhubung rancangan tersebut.

Rujuk berita hari ini di dalam Utusan:

Apa-apa pun, kita tunggu sahaja kisah seterusnya kerana Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin sebelum ini mencabar Jeff Ooi menyaman Utusan jika beliau yakin pendedahan akhbar tersebut adalah salah dan tidak cukup bukti.

Bagi saya, tidak mustahil mereka mahu membangunkan Negara Kristian seperti yang didakwa Utusan kerana saya menemui bukti mereka menolak konsep Negara Islam.

Negara Islam ditolak oleh kelompok Kristian

Mari sama-sama kita membuka link yang saya berikan di atas sekali iaitu bahan-bahan yang terdapat di dalam sebuah web Kristian, Kairos Research Centre, satu laman web dari Malaysia.

Terdapat bahan-bahan yang ditulis oleh Dr Ng Kam Weng tentang Negara Islam. Dengan mudah dapat kita fahami bahawa orang Kristian tidak bersetuju sepenuhnya dengan konsep Negara Islam bahkan mereka mencadangkan negara sekular.

Paling menarik, mereka meneliti dan menganalisis kenyataan-kenyataan Tuan Guru Nik Aziz tentang pendirian PAS terhadap Negara Islam.

Kesimpulannya, orang Kristian menolak Negara Islam. Inilah titik penting yang perlu kita faham. Pertembungan berlaku pada titik ini dan inilah kenyataan yang harus kita terima.

Selamat membaca tulisan Dr Ng Kam Weng!

No comments: