Sunday, December 04, 2011

Ali Rustam beri amaran DAP guna calon Melayu

Rujuk berita:

1. Dalam politik, mereka akan guna semua cara yang boleh untuk menang membentuk kerajaan. DAP akan guna calon Melayu. UMNO akan keluar kenyataan memberi amaran.

2. DAP adalah parti berbilang kaum, tidak terhad kepada golongan Cina sahaja. Ini satu perkembangan yang menyedihkan. Agenda Malaysian Malaysia amat berbeza dengan agenda Islam. Mengapa ada orang Melayu sertai DAP?

3. Jikalau orang Melayu sudah marah dengan UMNO, maka masuklah PAS. Mengapa wadah PAS tidak digunakan? Mengapa mencari perjuangan selain Islam?

4. UMNO lebih baik daripada DAP kerana keMelayuannya. Dalam konteks Malaysia, orang Melayu menjunjung Islam. Namun sejak akhir-akhir ini, orang Melayu sudah terang-terangan menolak Islam dengan memilih parti DAP.

5. Tidak mustahil akan ada orang PAS akan berkata, orang Melayu masuk DAP adalah satu bukti kelemahan UMNO memerintah Malaysia.

6. Saya tidak kisah jika mereka mahu menuduh UMNO sedemikian. Akan tetapi saya akan kisah jika ada orang PAS kata biarkan orang Melayu masuk DAP untuk menjatuhkan UMNO kerana objektif perjuangan DAP adalah untuk menjatuhkan kerajaan UMNO. Saya amat tidak bersetuju. Selepas DAP jatuhkan UMNO, DAP tidak akan naikkan Islam di Malaysia. Silap hari bulan, PAS juga akan rugi.

7. Saya menjangkakan semasa hari penamaan calon nanti, pasti akan ada calon Melayu bertanding di atas kerusi DAP. Pada hari cabut undi pula, akan ada orang Melayu pangkah calon DAP tidak kira Melayu, Cina atau India.

8. Hakikatnya, fenomena orang Melayu masuk DAP saya golongkan dalam gejala-gejala keruntuhan akhlak di kalangan orang Melayu Islam. Sama seperti buang bayi, seks bebas, pelacuran, perjudian, rempit dan lain-lain lagi. Mereka sudah hilang fikrah Islamiyah dek pemikiran barat yang mereka pegang.

9. Saya menyeru orang Melayu Islam supaya jangan sertai DAP dan jangan undi DAP.

10. Saya menyeru orang PAS supaya ajak orang Melayu Islam kembali sokong PAS, bukan sokong DAP.

11. Saya menyeru orang UMNO, teruskan memberi amaran agar DAP tidak letak calon Melayu.

12. Saya menyeru diri saya sendiri supaya beristighfar agar tulisan ini mampu mengubah diri menjadi lebih baik dan mampu mengubah mind set orang Melayu yang ada niat join DAP!

No comments: