Thursday, June 11, 2015

‘Talak’ dan ‘talqin’ untuk DAP (Siri 3)

SABTU ini, Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) akan membuat keputusan sama ada bakal menubuhkan parti politik baru ‘serpihan’ PAS atau kekal sebagai NGO.

Ura-ura penubuhan parti telah disebut oleh Presidennya, Datuk Phahrolrazi Zawawi sebelum muktamar PAS berlangsung.

Katanya ketika itu, beliau mahu melihat dahulu bagaimana hubungan PAS di dalam pakatan rakyat (PR) selepas muktamar berakhir.

Muktamar PAS sudah berakhir, kumpulan parasit pro-DAP sudah disingkir, usul putus hubungan dengan parti rasis DAP telah diterima tanpa bahas.

Oleh itu, sesuai sangatlah PasMa bertukar menjadi parti politik baharu dan menggantikan PAS dalam PR. Lagipun, ahli PAS sudah sedar siapa ‘duri dalam daging’ yang mengkucar-kacirkan parti itu.

Memang begini keadaan yang diimpikan ramai pihak termasuk DAP sendiri. Ronnie Liu pun menyebut hal ini dalam satu status facebooknya.

Artikel berkaitan:


Parti rasis dan cauvinis DAP sudah tidak tahan dengan geng pro-ulama PAS. Nak ditunggang sudah tidak boleh.

Bagus ada PasMa, DAP boleh gunakan mereka untuk pancing undi orang Melayu Islam lagi sekali dalam PRU-14 akan datang.

Masakan tidak, PasMa tak pernah sebut nak dirikan negara Islam. Ketika ditubuhkan, Phahrolrazi berkata PasMa berdaftar sebagai NGO yang menyokong agenda PR, tiada agenda lain.

Memang sesuai untuk menjayakan agenda jahat DAP.

Untuk betul-betul kuat dan berpengaruh, kita cadangkan Phahrolrazi mempelawa dengan bersungguh-sungguh muka-muka yang kalah dalam pemilihan PAS Sabtu lalu.

Buat apa kekal di dalam PAS? Masuklah PasMa. Bila dapat undi yang terlalu sedikit, faham-fahamlah bahawa PAS tak memerlukan mereka. Lagipun, mereka dengan DAP bagai aur dengan tebing, bukan dengan parti sendiri.

KATA PEDANG: PasMa kena cepat-cepat tubuh parti, ganti PAS dalam pakatan. DAP dah tak sabar nak ‘tunggang’. Tapi ingat, akibatnya jika kita bersahabat dengan ular bisa.

No comments: