Wednesday, June 03, 2015

DAP di belakang acara Joshua Wong


DILAPORKAN pihak penganjur program yang menjemput Joshua Wong telah berjaya menggantikannya dengan seorang lagi figura kumpulan Scholarism iaitu Wong Ji-yuet.

Mungkin kerana namanya tidak sepopular Joshua, ‘gadis Revolusi Payung’ itu tidak ditahan dan dihantar balik ke Hong Kong oleh pihak imegresen seperti yang dilakukan terhadap Joshua.

Menurut sumber, pada malam tadi, program ulang tahun memperingati tragedi Tiananmen ke-26 telah berjaya dijalankan di Skudai, Johor dengan kehadiran lebih 70 orang.


Wong Ji-yuet telah menyampaikan ucapannya, begitu juga dengan Joshua Wong yang berucap melalui internet.

Gerakan Demokratik Belia dan Pelajar Malaysia (DEMA), sebuah pertubuhan belia yang tergolong di kalangan puak DAP, adalah pihak yang bertanggungjawab mengimport ‘belia sosialis’ ini.

Timbul persoalan, mengapakah belia antiregim China ini dibawa masuk oleh puak rasis DAP?

Ketika Revolusi Payung berlangsung pada tahun lalu, pemimpin DAP Hew Kuan Yau telah pergi ke Hong Kong dan menyertainya.

Dua perkara ini menunjukkan satu ‘langkah besar’ telah diambil oleh puak DAP selain memperkukuhkan jaringan hubungan sesama puak mereka.

Barangkali inilah ancaman yang dimaksudkan oleh Menteri Dalam Negeri apabila mengulas kes Joshua Wong.

Berkenaan acara Sarapan Pagi Bersama Joshua Wong yang dikelolakan oleh Dubook Press dan Thukul Cetak yang sepatutnya berjalan esok, saya bersyukur di atas pembatalan program itu.

Meskipun penganjur menggunakan alasan demokrasi dan keterbukaan ilmu, hakikat bahawa Revolusi Payung adalah ciptaan Barat tidak boleh dinafikan.

Mungkin pasaran pengundi muda kaum Cina telah dipegang kuat hampir keseluruhannya, puak cauvinis DAP cuba memperkuatkan pengaruhnya di kalangan pemuda Melayu Islam pula.

Memang tepat kenyataan Persatuan Belia Islam Nasional (PEMBINA) bahawa membawa masuk Joshua Wong menjadi petanda yang generasi muda kita tiada visi untuk membangunkan negara.

Kata Pedang: Semakin lama semakin jelas strategi puak DAP mengancam negara. Mohon perlindungan Allah agar orang Melayu Islam selamat daripada pengaruh puak-puak mereka.

No comments: